Problemy z odpalaniem zimą. Jak się przygotować?

Problemy z odpalaniem zimową porą

Nadeszła zima, a wraz z nią niedogodne warunki dla funkcjonowania naszych samochodów. Największą niedogodnością jest spadek temperatury. Musimy pamiętać, że w niskiej temperaturze olej staje się gęsty, co powoduje większe opory przy rozruchu.

Ciężkie życie akumulatorów w nowych samochodach

Obecnie samochody mają co raz większą ilość elektroniki, która nieustannie pobiera prąd z akumulatorów, do tego niska temperatura i zbyt długi postoju mogą spowodować, problemy z odpalaniem przez co nie odpalimy naszego samochodu. Auto z silnikiem benzynowym odpalimy na „pych”… no chyba, że ma 4.0 litry pojemności, wtedy taka czynność może okazać się dużo trudniejsza. Tak duży silnik stawia zdecydowanie większe opory. Aby odpalić takie auto trzeba włożyć dużo siły, co może okazać się nie wykonalne. Pchanie samochodu na śniegu jest o wiele trudniejsze niż na suchej nawierzchni.

Odpalanie diesel ‚a na pych

A co w przypadku samochodu z silnikiem diesel ‘a? Jak powszechnie wiadomo zimnego diesel ‘a nie odpalimy na pych. Niezbędne jest porządne nagrzanie komory spalania, by wtryśnięty olej napędowy osiągnął wymaganą do samozapłonu temperaturę. Świece żarowe rozgrzewają się w ciągu sekundy, dwóch do 1000°C, nawet mogą osiągać temperaturę 1300°C.

Automatu na pych nie odpalisz

Samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów niestety nie da się odpalić w żaden inny sposób niż zgodny z założeniem konstruktorów. Producenci nowych samochodów niezależnie od konstrukcji silnika zabraniają odpalania na „pych”, ponieważ skoki napięcia mogą doprowadzić do uszkodzenia delikatnej elektroniki odpowiedzialnej za nasze bezpieczeństwo.

Porządne kable rozruchowe

Lepiej dmuchać na zimne i być przygotowanym na brak prądu. Co w sytuacji, gdy będziemy musieli odpalić auto, w którym rozładował się akumulator? Powinniśmy mieć w bagażniku porządne kable rozruchowe, które rozwiążą problemy z odpalaniem z braku prądu. Bez problemu odpalimy nasze auto np. od przejeżdżającego samochodu… z pewnością znajdzie się ktoś, kto pomoże nam w potrzebie.

Jak wielu się pewnie spodziewa, za wysoką jakość produktu będziemy zmuszeni zapłacić wyższą niż przeciętna cenę. Jest to wydatek który robimy jednorazowo… wkładamy do bagażnika i zapominamy o ewentualnym problemie. Zawsze znajdą się tzw. ‘hejterzy’ twierdzący, że za cenę niektórych z oferowanych przez Nas kabli można by kupić akumulator. W cenie kabli do ciężarówki, można by kupić akumulator do małej benzyny bez systemu start-stop (a to ma znaczący wpływ na wielkość i cenę akumulatora). Po co nam kable do ciężarówki mając w samochodzie mały silnik?! Kable odpowiednie dla nas znajdziemy w dużo niższej cenie. Swoją drogą, w cenie kabli do ciężarówki nie dostaniemy kompletu akumulatorów. W ciężarówkach kable niezbędne są nie tylko do odpalenia silnika, ale także przydają się do rozruchu np. agregatów chłodni. A po „drugie ale”, co w przypadku, gdy będąc poza miastem zapomnimy wyłączyć na noc światła (w końcu nawet najbardziej uważnej osobie może się takie niedopatrzenie przytrafić) ? Znajdziemy sklep w którym akurat na półce będą mieli akumulator pasujący do naszego pojazdu? …mało prawdopodobne.

Jak przygotować się aby ustrzec się problemów z odpalaniem:

  • w silnikach diesel ‚a sprawdzić stan świec żarowych, czy wszystkie grzeją
  • naładować akumulator zgodnie z instrukcją

Powyższy artykuł powinien pomóc przygotować Ci się na problemy z odpalaniem.

 

Oznaczone , ,

Dodaj komentarz